وبلاگ  /  گردش و تفریح  /  11 بام های بلند تهران را بشناسید

11 بام های بلند تهران را بشناسید

نوشته شده توسط علی فرازنده ، 12 شهریور 1395
وبلاگ / گردش و تفریح
علی فرازنده • 12 شهریور 1395 • 53966

11 بام های بلند تهران را بشناسید

گردش و تفریح

بلندی های تهران همیشه مکان مناسبی برای خلوت های خودمونی بوده. با گسترش زندگی های شهری همه ما به یک جایی برای نگاه کردن به دور دست ها و اندکی در فکر فرو رفتن نیاز داریم تا ما رو اندکی از بار فکری که در طول غروب کمی کسل کرده راحت کنه. در تهران مکان هایی برای این هدف وجود داره که بهشون بام های تهران گفته میشه.

پارس لیست در این مقاله چند مکان رایگان رو به عنوان بام معرفی کرده که هرکدوم برای منطقه خاص خودشون محلی برای استراحت فکری حساب میشن. اگر یک صبح زود و یا شب دیروقت خواستید به آرامیش برسید رفتن به این نقاط توصیه میشه. برای شناختن بیشتر این مکان ها به خواندن این مقاله ادامه بدید.
با پارس لیست همراه باشید.

مقام اول بام تهران

بام ولنجک

یکی از شناخته شده ترین و معروفترین بام های تهران که هم میتونین پیاده روی کنین و به اینجا برسین و هم میتونین از اتوبوس هایی که داخل این مجموعه قرار داره استفاده کنین. این مجموعه دارای فضا های ورزشی مانند باشگاه تیراندازی و پینت بال و حتی یک سکوی پرش جامپینگ هست و البته تنها مسیر دسترسی به پیست اسکی توچال هم حساب میشه. اگر حال پیاده روی هم داشته باشین ایستگاه شماره دو تله کابین توچال بلند ترین دید ممکن در تمام بام های این لسیت رو به شما میده.

دوم : بام محک

بام ولنجک

بام محک واقع در انتهای بلوار اوشانه. بالاتر از بیمارستان محک برای همین هم به بام محک معروفه.چون از بام های سمت شمال شرق تهران هستن، منظره عریض و جالبی رو به غروب آفتاب داره. امنیت بسیار بالاست و یک کیوسک نیروی انتظامی هم داره که همیشه کارشون برقرار کردنه امنیت هست که باعث میشه همیشه احساس راحتی کنین. هم صندلی داره برای نشستن و هم این که نرده های بلندی داره برای تکیه دادن. یکی از خوبای امروز تهرانه.

سوم : بام ولنجک

بام ولنجک

واقع در ولنجک خیابان بوستان خیابان بوستان سوم یکی از گمنام ترین و بهترین بام های تهران که با اندکی رانندگی در کوچه پس کوچه های ولنجک بهش دسترسی دارین. چون گمنامه جمعیت زیادی هم اینجا نمیان و همیشه خلوته. فقط اگر تعداد افراد و شلوغی از یک حدی بیشتر باشه همسایه ها پلیس رو خبر میکنن. البته به ندرت.

چهارم : بام ماشینی

بام ولنجک

یک زمانی تو سال های 90 یکی از بام های دنج و باحال تهران بود چون هم منظره خوبی داشت و هم خیلی خلوت بود . الان با این که کمی شلوغه ولی هنوز هم حال و هوای خودش رو داره.

پنجم : بام تونل رسالت

بام ولنجک

اگر به پارک نظامی گنجوی در توانیر سرزده باشید حتما اینجا رو دیدید. منظره ای متفاوت به تونل رسالت که یه نگاه به تهران مدرن و صنعتیه تا نگاه به منظره های دور دست. شاید در بین تمامی بام ها و بلندی های تهران بهترین هوا رو نداشته باشه ولی به دلیل نزدیکی به پارک نظامی گنجوی و به دلیل منظره ای که به تونل داره شاید یکی از خاص ترین هاست.

ششم : بام آرژانتین

بام ولنجک

در آرژانتین خیابان الوند یکی دیگه از مکان های این لیست هست که این هم یکی از مکان های گم نام به عنوان یک بامه. ولی حتماً عاشق منظره خاصش میشین. کم هستن بام هایی که در تهران این منظره رو به شما میدن.

هفتم : بام بوکان

بام ولنجک

یک زمانی که هنوز ساخت و ساز دور و اطراف این مکان زیاد نبود یکی از بام های دنج به حساب میومد. امروز کمی شلوغ شده و دیدش هم کم شده و یکی از نکات مورد توجه در این جا نور کمه. کلا روشنایی کمی داره و جایی هم برای نشستن نداره ولی باز هم به دلیل منظره خیلی خوبی که داره هنوز هم پرطرفداره.

هشتم : بام شهرک قائم

بام ولنجک

انتهای شهرک قائم یکی دیگه از بام های این لیست هست که هم به خاطر محیط و هم به خاطر منظره خیلی با بقیه بام ها فرق داره. ولی جای خلوت دنج و بی سر و صدایی هست. حتما از سکوتش لذت میبرین.

نهم : بام نیاوران

بام ولنجک

واقع شده در بالای جماران یکی از بام های به نسبه خلوت تهرانه. یک زمانی خیلی دنج بوده ولی کمی با بقیه بام ها فرق داره. چون درواقع یک خیابان انتهای مسیره که به خونه های مردم ختم میشه.قبلا منظره خوبی داشته ولی الان با چند تا ساختمان بلند کمی از منظره گرفته شده. آخر شبها که خلوته خیلی برای نگاه به تهران منظره متفاوتی داره.

دهم : بام بو علی

بام ولنجک

بام بوعلی یک زمانی دنج و بی سر و صدا بوده ولی الان همه مدل آدم رو اینجا میبینید. هوای خوب و منظره اینجا یکی دیگه از بام های تهران رو به وجود آورده. واقع در یادگار امام بلوار شهید ذبیحی.

یازدهم : بام محلاتی

بام ولنجک

ورود مجرد ها خیلی وقتها ممنوعه، رعایت شئونات اسلامی هم الزامیه ولی اگر در روز های غیر از تعطیلی اینجا باشید میتونین تفاوت واقعی این بام رو با خیلی از بام های تهران احساس کنین. همه بام ها در تهران تقزیباً یک منظره دارن ولی هرکی اینجا رو دیده حتماً به این بام نگاه پر آرامش تری داره.کوه عالی و آرامش زیاد از مشخصه های این بامه.

کلام آخر

این مقاله سعی کرده با بررسی بام های مختلفی که در تهران هستن برای شما بهترین ها رو از دید کسانی که بام های تهران سر میزنن جمع آوری کنه. بام های بیشتری در تهرن هستن که شما میتونین از اونها استفاده کنین و تجربیاتتون رو در باره اونها اینجا بنویسین. اگر فکر میکنن که بامهایی هستن که میتونن در این لیت قرار داده بشن اونها رو در وبسایت پارس لیست معرفی کنین تا تیم پارس لیست با بررسی ، اونها رو به این مقاله اضافه کنه.


موفق باشید

تیم پارس لیست


علی فرازنده
علی فرازنده
نوشته شده در تاریخ : 12 شهریور 1395 • 53966
برنامه نویس و وبگرد اینترنتی با 11 سابقه وبلاگ نویسی در امور رستوران ها و مغازه و غذا دوستان







Iran Icon
parslist logo


همه حقوق برای ParsList log محفوظ است
  1393-1398