وبلاگ  /  مدیریت مغازه  /  راهنمای اینستاگرام برای رستوران و کافه

راهنمای اینستاگرام برای رستوران و کافه

نوشته شده توسط علی فرازنده ، 21 اردیبهشت 1396
وبلاگ / مدیریت مغازه
علی فرازنده • 21 اردیبهشت 1396 • 3653

راهنمای اینستاگرام برای رستوران و کافه

مدیریت مغازه
امروز ایده در ستوران ها یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین موارد در موفقیت رستوران ها و کافه هاست. زمانی که طراحی دکور، غذا های منو و تمام جزییات ظاهری و باطنی رستوران و کافه شما با ایده شما هماهنگ میشوند ، آن هنگام است که مشتری رستوران وکافه شما را با ایده شما به خاطر می آورد. امروزه به لطف اینستاگرام و عکس های جذاب ، پیش از آن که اولین مشتری پا به رستوران و کافه شما بگذارد ، حضور اینترنتی کسب و کار شما از مدتی قبل تر در فضای مجازی آغاز شده است. در این مقاله سعی داریم به شما نشان دهیم که با وجود شبکه های اجتماعی چگونه میتوان شروع موفقی در کسب و کار های رستورانی و کافه ای را شروع کرد. با وجود شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام شما میتوانید با استراتژی صحیح خود هیجانی در مشتریان خود بوجود آورید که حتی پیش از حضور در رستوران و یا کافه شما نسبت به کیفیت بالایی که در رستوران شما دریافت میکنند احساس خوشحالی داشته باشند. با پارس لیست همراه باشید.

1.ثبت پروفایل

پروفایل خود را ثبت کنید

بر روی جزییات پروفایل خود فکرکنید. پیدا کردن شما در صفحه اینستاگرام توسط مشتری باید آسان و راحت باشد. استفاده از نام رستوران و کافه شما در نام اصلی صفحه ایده خوبی است ولی اضافه کردن لغاتی مانند صفحه رسمی (official ) و یا شماره ها مانند یک و دو ایده خوبی نیست . مشتری گیج میشود که پروفایل رستوران شما کدام است و اگر واقعاً به دنبال صفحه اصلی کسب و کار شما باشد باید وقت بیشتری برای پیدا کردن صفحه شما بگذارد و این کار کمی از انرژی او برای کامنت هیجان انگیزی که در سر داشت تا برای رستوران شما بنویسد میکاهد، و این نیز فرصتی برای سوء استفاده از نام رستوران و کافه شما را برای افراد دیگر فراهم میکند تا با استفاده از کاراکتر های مشابه خود را به جای شما جا بزنند . پس نام را کوتاه و روشن استفاده کنید. اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که از دویست کاراکتر موجود برای توصیف مجموعه خود استفاده کنید. با استفاده از کاراکتر های اموجی در صفحه خود کاربر فوراً و بدون مطالعه متوجه نوع کسب و کار شما که کافه و یا رستوران است میشود و شما را با خدمات دیگر اشتباه نمیگیرد.



2.محتوا

انتخاب غذای خاص به عنوان نماینده

رستورا نگرد های حرفه ای به رستوران شما به عنوان یک خوردنی خوشمزه نگاه میکنند. آنها شما را با آن کباب برگ نایاب به خاطر میآورند که فقط در رستوران شما پیدا میشود و لنگه اش در تهران نیست. گاهی این موضوع به قدری اهمیت پیدا میکند که مشتریان شما برای آن غذا در رستوران شما بیتشر از برند شما اهمیت قائل میشوند. این یک فرصت بسیار طلایی است که باید از آن استفاده کنید.
این غذا را به عنوان نماینده خود انتخاب کنید و در اینستاگرام خود بر روی آن مانور کنید. زیاد از این غذا اطلاعات و جزییات ارائه کنید و در کپشن (caption) داستان آن را بنویسد که مواد خاص آن از کجا تهیه میشود و چگونه با دقت طبخ شده است.
این جزییات مشتری ها را با هیجان بالا پشت در رستوران شما به صف میکند.

عکس و فیلم از پشت صحنه

همه میدانند که جادوی آشپزی در رستوران ها در آشپزخانه اتفاق می افتد. به آنها نشان دهید که در پشت صحنه چه اتفاقاتی در جریان است و چه کسی مسئول آن طعم به یاد ماندنی در ذهن مشتری است. ویدیو های کوتاه از تهیه غذا از ابتدای خرید تا سرو بر روی میز مشتری همیشه در شبکه های اجتماعی بسیار خوب عمل میکند و از تاثیرگذارترین روش ها در جذب مشتری به غذاهای جدید در منو هاست.

3.پست اینستاگرام

کیفیت عکاسی

اهمیت کیفیت عکاسی در اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست. برای ارائه حضور اینترنتی مناسب در اینستاگرام عکاسی مناسب از مهمترین عوامل است. میتوانید با عکاسی از غذا و رستوران با دوربین های تلفن های هوشمند کیفیت قابل قبول و معقولی در اینستاگرام خود ارائه کنید ولی یک توصیه برای رستوران ها و کافه های تازه باز شده این است که از یک عکاس حرفه ای در ابتدای کار استفاده کنید و تعداد زیادی عکس با کیفیت و جذاب بگیرید و میتوانید با ایجاد یک مجموعه از عکس های جذاب از رستوران و غذا های رستوران در کامپیوتر شخصی خود ، تا یک سال آینده به مرور و عکس های مناسبی را بر روی اینستاگرام رستوران و کافه خود قرار دهید.

GeoTag

استفاده از ژئوتگ (Geotag) در پایین تمامی پست های ارسالی در اینستاگرام یکی از ضروریات است. کاربران اکثرا برای جستجوی کسب و کار خود از ژئوتگ استفاده میکنند بدون سرزدن به صفحه مستقل هر کسب و کار. با استفاده از ژئوتگ میتوانید مطمئن باشید که در جستجو های کاربران اینستاگرام همیشه در نتایج جستجو ظاهر میشوید.

# هش تگ

استفاده از هشتگ در اینستاگرام یکی از موثر ترین روش ها برای جذب مشتری های جدید است ولی استفاده از آن نیاز به یک تکنیک ساده دارد تا پست شما برای مشتری بسیار جذاب باشد و آن تکنیک این است :
از هشتگ در کپشن استفاده نکنید بلکه در اولین کامنت هشتک را به کار ببرید.
استفاده از تعداد زیاد هشتگ در کپشن احساس زیاده گویی تبلیغاتی در مشتری ها بوجود می آورد. در اولین کامنت در عکس خود تمامی هشتگ های مورد نظر خود را بنویسید و تاثیر آن بر روی کاربران خود را ببینید. این کار باعث میشود کاربر نسبت به پست شما احساس اصالت داشته باشد تا زیاده گویی شما.

4.استراتژی

برای حضور پرتعداد کاربران در اینستاگرم آماده باشید

هنگامی که ساخت حساب کاربری در اینستاگرام را به پایان رساندید از اولین فرصت شروع به گذاشتن پست و عکس در اینستاگرام کنید. بعد از افتتاح رستوران وکافه کاربران برای پیدا کردن شما در اینستاگرام تلاش میکنند و رسیدن به یک صفحه خالی در اینستاگرام به آنها احساس مناسبی نمیدهد در عوض روبرو شدن با یک صفحه پر از عکس های رستوران و غذا ها آنها را با محتوایی مطلوب روبرو میکند. گذاشتن عکس ها در اینستاگرام پیش از افتتاح رستوران و کافه هم روز افتتاح را به یاد همگان می اندازد و هم پیش از ورود مشتری به رستوران وکافه شما آنها را غذا ها و خوردنی های موجود در کافه و رستوران شما آشنا میکند. گذاشتن عکس هایی از مراحل آماده سازی فضای رستوران و کار های دکور سازی یکی از جدید ترین و جذاب ترین روش های جذب نگاه کاربران در شبکه اینستاگرام است. از مراحل ساخت و دکور سازی خود عکس و فیلم های جذاب در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید.

به رفتار مشریان در اینستاگرام واکنش نشان دهید

هنگامی که کاربران از رستوران شما در پست ها و نوشته های خود با هشتگ یا ژئوتگ نام میبرند به این کار آنها واکنش نشان دهید ، از آنها تشکر کنید و یا در جواب کامنت آنها جوابی بنویسید. این کار در مشتریان و در کسانی که بعداً در اینستاگرام فعالیت شما رو می بینند احساس مسئولیت پذیری و رفتار صحیح اینترنتی ایجاد میکند. در نتیجه مشتریان شما انرژی بیتشری در ارسال عکس ها و پست ها بیتشر از رستوران و کافه شما از خود نشان میدهند.

در جریان باشید و با جریان همراه باشید

اینستاگرام تنها تعدادی عکس نیست بلکه ابزاری برای ایجاد هیجان در مشتریان و کاربران است. عکس های ارسالی باید به یکدیگر شبیه و مرتبط باشند. استغاده از عکس های متفاوت و نامرتبط در یک صفحه نشان از بی برنامگی و بی هدفی کسب و کار است. سعی کنید با عکس های ارسال احساس مناسبی در کاربران خود ایجاد کنید و نه احساس گیجی و عدم درک. استفاده از روش سه یا نه عکس همزمان در اینستاگرام نیز یکی از روش های جدید در جذب مشتری است که در مقاله های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

موفق باشید

تیم پارس لیست


علی فرازنده
علی فرازنده
نوشته شده در تاریخ : 21 اردیبهشت 1396 • 3653
برنامه نویس و وبگرد اینترنتی با 11 سابقه وبلاگ نویسی در امور رستوران ها و مغازه و غذا دوستان







Iran Icon
parslist logo


همه حقوق برای ParsList log محفوظ است
  1393-1398