وبلاگ  /  گردش و تفریح  /  چگونه با گوشی آیفون عکس بهتری از غذا بگیریم؟

چگونه با گوشی آیفون عکس بهتری از غذا بگیریم؟

نوشته شده توسط محمد حسین سمر ، 24 اردیبهشت 1396
وبلاگ / گردش و تفریح
محمد حسین سمر • 24 اردیبهشت 1396 • 9761

چگونه با گوشی آیفون عکس بهتری از غذا بگیریم؟

گردش و تفریح
این نوشتار برای کسانی است که در تلاش هستند که با گوشی آیفون خود عکس هایی جذاب از غذا ها و خوراکی های دلخواه خود در رستوران ها و کافه ها بگیرند. ارسال عکس از غذای تهیه شده در رستوران ، چه برای مشتریان در صفحه شخصی اینستاگرام و چه صاحبین رستوران ها و کافه ها درصفحه رستوران اینستاگرام و چه بر روی وبسایت پارس لیست ، یکی از هیجان انگیز ترین روش ها برای به اشتراک گذاشتن تجربه ای خوب از یک رستوران و یا یک تبلیغ عالی برای کسب و کار شماست.
مشتریان همیشه به عکس های عالی و هیجان انگیز از رستوران شما واکنش خوبی میدهند.
به دلیل کیفیت بالایی که در دوربینهای آیفون به کار گرفته شده است ، عکاسی حرفه ای بدون دوربین های DSLR از وعده های غذایی ، ممکن شده. ولی با این که توانایی دوربینها بالا رفته است ، عکاسی با دوربینهای آیفون نیازمند کمی اطلاعات از نحوه عکاسی با آیفون است. در این مقاله روشهایی بسیار ساده برای عکاسی بهتر با آیفون را با شما به اشتراک میگذاریم.

از تمام امکانات و توان خود استفاده کنید

اجازه بدید در ابتدا چند ترفند ساده رو برای شما توضیح بدیم، و به اونها به عنوان تقلب برای عکاسی بهتر نگاه کنیم.
اولین نکته این که به یاد داشته باشین اینه که نگه داشتن آیفون با دو دست همیشه بهتر از نگه داشتن با یک دسته چون لرزش کمتر میشه و کیفیت بیشتر. اگر دستهای شما به هر دلیلی کمی میلرزه بهتره دستتون رو به چیز ثابتی تکیه بدید مثل میز و یا گوشی خودتورن رو بروی یک سطح شفاف قرار بدید ، مثل شیشه مغازه اگر در دسترس هست .
دومین نکته این که عکس های نزدیک جزییات بیشتری رو نشون میدن. پس اگر میخواهید جزییات بیشتری نمایش بدید عکس از نزدیک بگیرید ولی اگر جزییات زیاد ، باعث خراب شدن عکس شما میشن خیلی از نزدیک عکس نگیرید. در ضمن یادتون باشه که از زوم دیجیتال استفاده نکنید چون باعث دونه دونه شدن عکس های شما میشه. به جاش از بریدن عکس با روش کراپ (Crop) در آیفون و یا در نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید که کنترل بیشتر و کیفیت بهتری به شما میدن.
سومین نکته این که عکس های مربعی جذابیت بیشتری دارند تا عکسهای مستطیلی. برای این کار یادتون نره که حتما از Grid در عکاسی استفاده کنید که مهمترین قسمت عکس رو در مربع وسط بندازید که تمام توجه ها به اون مرکز جلب بشن. Grid یکی از بهترین روش ها برای عکاسی حرفه ای هست.

نور مهمترین عامل عکاسی

مهمترین مشکل در عکاسی از غذا ها و خوراکی ها میزان نور است، مخصوصاً اگر محیط کم نور هم باشد مشکل دوچندان میشود. استفاده صحیح از نور فرق اصلی بین یک عکس زیبا و یک سفیدی بی روح است. از فلاش عکاسی گوشی خود برای عکاسی استفاده نکنید چون باعث بازتاب شدید نورد بر روی سطوح روشن و تاریک شدن نقاط پشتی میشود.برای عکاسی همیشه فلاش گوشی آیفون خود را خاموش کنید. اگر در شب و یا در رستوران و کافه ای کم نور هستید به جای روشن کردن فلاش دوربین گوشی خود ، از یک گوشی هوشمند دیگر به عنوان پروژکتور استفاده کنید. برای این کار نور صفحه گوشی دوم را تا آخر زیاد کنید و یک عکس بسیار روشن و یا زمینه سفید را بر روی گوش دوم قرار دهید و نور آن را به خوراکی مورد نظر بتابانید. این نور لطیف تر و فراگیرتر است و بازتاب شدید هم بر روی خوراکی مورد نظر ندارد.






همچنین با یک بار لمس کردن نقطه تاریک در صحنه ای که میخواهید عکس بگیرید بر روی گوشی آیفون خود ، لنز خود را بر روی آن نقطه متمرکز کرده و همه عکس را با تغییر فوکوس (Focus) و اکسپوژر (Exposure) به رنگی روشن تر و نوری بهتر تبدیل کنید.
همچنین میتوانید با نرم افزار های ویرایش عکس بعد از عکاسی نور صحنه را به دلخواه تغییر دهید.

عکس های خود را ویرایش کنید

استفاده از نرم افزار های ویرایش عکس یکی از بهترین روش های بهبود کیفیت و جذابیت عکس ها در اینستاگرام است. استفاده از نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ از بهترین انتخاب هاست ولی اگر کار با فوتوشاپ را بلند نیستید استفاده از اپلیکیشن های جایگزین که کار را به سادگی انجام میدهند نیز خالی از لطف نیست. نرم افزار های پولی و رایگان متفاوتی در اپ استور وجود دارد که میتوانید از آنها برای این منظور استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که استفاده از نرم افزار های ویرایش عکس به حد افراطی باعث ایجاد کیفیت عکسی پایین میشود و باید از افکت های آنها به اندازه ای استفاده کرد که کیفیت عکس را بهتر کند و نه بدتر.

کلام آخر

حالا که از اصول عکاسی با آیفون از غذا ها و خوراکی ها آشنا شدید وقت آن است که با آزمون و خطا در این کار به تبحر برسید.استفاده از هرگونه وسیله ای که میتواند به شما در عکاسی بهتر کمک کند یکی از اصول است.
عکس های خود را برای پارس لیست بفرستید.

موفق باشید

تیم پارس لیست


محمد حسین سمر
محمد حسین سمر
نوشته شده در تاریخ : 24 اردیبهشت 1396 • 9761
مهندس آی تی و وبلاگ نویس در امور مرتبط با راه اندازی رستوران و مدیریت کسب و کار های کوچک.







Iran Icon
parslist logo


همه حقوق برای ParsList log محفوظ است
  1393-1398