وبلاگ  /  مدیریت مغازه  /  چگونه یک کافه ورزشی (اسپرت کافه) موفق داشته باشیم؟

چگونه یک کافه ورزشی (اسپرت کافه) موفق داشته باشیم؟

نوشته شده توسط محمد حسین سمر ، 5 خرداد 1396
وبلاگ / مدیریت مغازه
محمد حسین سمر • 5 خرداد 1396 • 12026

چگونه یک کافه ورزشی (اسپرت کافه) موفق داشته باشیم؟

مدیریت مغازه
امروزه در تهران شاهد باز شدن کافه ها و رستوران های فوتبالی و ورزشی جدیدی به نام کافه های فوتبال هستیم. هر چند وقت یک بار به بهانه بازی های لیگ ، جام یوفا ، جام جهانی والیبال ، المپیک و همینطور جام جهانی کشتی یک موجی از طرفدار های این ورزش ها به سمت کافه هایی که فضایی مناسب برای تماشای مسابقات ورزشی دارند سرازیر میشن. گاهی انقدر این جمعیت پرهیجان تعدادشون زیاده که برای دیدن مسابقات در کافه های مورد نظر باید از قبل رزورو کنید تا در زمان برگزاری مسابقات بتونین یک جو شبیه استادیوم کوچک را در کافه یا رستورانی تجربه کنید.

این مقاله درباره بازاریابی و راهکار هایی برای اداره یک کافه ورزشی (اسپرت کافه ) هست تا بتوانید با ارائه خدماتی مناسب درخواست مشتری ها ، کسب و کار موفقی در این زمینه داشته باشید. تا کنون مقاله هایی درباره مدیریت مغازه و کافه در این وبسایت نوشته ایم ولی این مقاله متمرکز بر روی کافه های ورزشی و نکات مهم در اجرا و بازار یابی این نوع کافه ها و رستوران هاست.

با پارس لیست همراه باشید.

1. پوشش خبری

مهمترین عامل تبلیغات برای کافه ها و رستوران ها ، تبلیغ دهان به دهان توسط مشتری است. اگر مشتری شاهد سرویسی خاص ، منحصر به فرد و جدید در یک کافه و یا رستوران باشد ، شک نداشته باشید که از تجربه خود با دوستانش صحبت خواهد کرد و آنها را به کافه شما راهنمایی خواهد نمود.فرض میکنیم که شما در کافه خود منوی مناسب ، قیمت مناسب و سرویس مناسب ارائه کرده اید . قدم بعدی برنامه ریزی مناسب است . پوشش خبری از مسابقات مختلف که احیاناً همزمان برگزار میشوند و یا مسابقاتی که طرفدار دارند ولی پخش مناسبی ندارند یکی از ضروریات است.

2. خانه دوم تیم خود باشید

در تهران تمرکز خاص منطقه ای برای تیم های خاص ورزشی مانند پرسپولیس و استقلال مانند انگلستان وجود ندارد ، بنا بر این با محدودیت زیادی برای مکان یابی طرف نیستید ولی کمی گرایش به یک تیم خاص میتواند در جذب مشتری به شما کمک کند. شما میتوانید طرفدار دو آتشه تیم رئال مادرید و یا پرسپولیس باشید و از حضور طرفداران این تیم ها لذت ببرید که کافه شما را درزمان بازی ها ، خانه دوم خود میدانند و یا می توانید با فعالیت خنثی مکانی برای هردو تیم دربی و یا ال کلاسیکو باشید تا در زمان برگزاری مسابقات از تعداد مشتری های بیشتری برخوردار باشید ولی این از میزان وفاداری مشتریان شما به کافه و رستوران شما می کاهد.

3. محیط ورزشی


صرفاً نمایش چند بازی فوتبال در چندین تلویزین ، شما رو تبدیل به اسپرت کافه نمیکند. بلکه باید یک جو ورزشی و احساس ورزشی هم در کافه خود ایجاد کنید تا مشتری احساس کنه به یک استادیوم کوچک خصوصی آمده است تا برای همیشه به شما وفادار باشد. به مشتری اجازه دهید تا در دنیای ورزشی غرق شود. با اجرای جزییات ورزشی در دکور میتوانید احساس ورزشی شدیدی در مشتری ایجاد کنید.برای دکورد ,و ایجاد این حس در مشتری میتوانید کار های زیر را انجام دهید :
3.1. از پوستر ها استفاده کنید.پوستر های ورزشکاران معروف قدیمی و جدید به همراه نوشته ای در زیر آنها ، که توضیحی درباره آنها میدهد و یا شامل امضای آنهاست. (در خیابان دولت پاسداران، یک ساندویچی مدتها پوستر های متعددی از تهران قدیم را به دیوار داشت که همیشه مشتری ها در حال خواندن مطالب نوشته شده در زیر آن پوستر ها بودند).
3.2. پوستر هایی از فیلم های ورزشی معروف.
3.3. پوستر هایی از یک صحنه معروف ورزشی (مانند حرکت عقرب از رنه هگوییتا )

3.4. استفاده از توپ ها و لباس های ورزشی در گوشه و کنار کافه (مانند کافه خانه فوتبال)
عکس از کافه خانه فوتبال - تهران
3.5. استفاده از نقاشی های دیواری که باعث افزایش احساس نوستالژیک میشود. (مانند کافه خانه فوتبال)
عکس از کافه خانه فوتبال - تهران
3.6. استفاده از کمد لباس ها و آویزان کردن لباس های ورزش کاران معروف مانند داخل رختکن خصوصی تیم.
3.7. استفاده از چمن مصنوعی بر روی میز ها و یا کف سالن (یکی از عالی ترین کار ها که هنوز در تهران کسی انجام نداده)

3.8. طراحی بر اساس رنگ بندی ورزشی مثل سبز، سفید و زرد و مشکی برای فوتبال.
3.9. استفاده از طرح مناسب برای سقف.

4. تبلیغات برای اسپرت کافه

همه مشتریان وقت کمی برای دنبال کردن اخبار شما دارند و صرفاً داشتن یک کافه مناسب برای جذب حداکثری مشتری کافی نیست. برای جذب مشتری های بیشتر ، باید برای کافه خود تبلیغات کنید. در مقاله چگونه رستوران و کافه خود را به رایگان تبلیغ کنیم؟ موارد مختلفی برای تبلیغات موثر و رایگان کسب و کارهای مرتبط با تغذیه را معرفی کرده ایم. ولی برای اندکی جزییات روش های زیر را دنبال کنید :
4.1. داشتن وبسایت
4.2. داشتن صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و ...
4.3. وبسایت های مرجع کسب و کار ها
این سه روش برای حضور اینترنتی شما بسیار ضروری است . سعی کنید با حضور دائمی در اینستاگرام و تلگرام نسبت به کاربران خود جوابگو باشید. همیشه در صفحات اینستاگرام زمان های مسابقاتی را که نمایش میدهید اعلام کنید و نسبت به جواب های کاربران و مشتریان خود برای سوالاتی که دارند پاسخگو باشید.
فراموش نکنید که ارسال صرفا برنامه ها کاری حوصله سر بر است. سعی کنید با فرستادن عکس ها و خبر ها و تخفیف های ویژه و جذاب خود نظر کابران را به خود جلب کنید و آنها را برای آمدن به کافه خود ترغیب کنید.
یکی از بهترین های اسپرت کافه در ایران کافه خانه فوتبال است که میتوانید صفحه اینتساگرام آن را در صفحه اینساگرام کافه خانه فوتبال ببینید.

5. تعیین رزرو و لباس فرم برای ورود

برای جذاب تر شدن کافه خود سه کار بسیار ساده ولی هیجان انگیز انجام دهید :
5.1. در صورت زیاد بودن مشتری های کافه سعی کنید با رزرو قبلی از طریق ایمیل و تلگرام و تلفن مشتری ها را بپذیرید . این کار باعث افزایش کیفیت خدمات به مشتری های خاص میشود.
5.2. اگر تعداد مشتری ها زیاد نشده برای معروف شدن کافه خود از یک برند خاص استفاده کنید. مثلاً به تمامی کسانی که لباس بارسلونا را بر تن دارند تخفیف 5% و یا نوشابه مجانی بدهید. این کار به سرعت به معروف شدن کافه شما می انجامد. همین طور میتوانید کسانی که بر روی گوشی خود عکسی از لوگوی بارسلونا و یا تیم مورد نظر شما را دارند خدمات خاص تری ارائه کنید.
5.3. برای مشتریان خاص خود قسمت VIP در نظر بگیرید . این کار باعث جذب مشتری های غیر VIP بیتشری میشود. مانند استند الکس فرگوسن در کافه خانه فوتبال .

6. مشتری های غیر ورزشی

هستند مشتریانی که علاقمند به ورزش و دیدن مسابقات نیستند . برای آنها نیز سرگرمی هایی ایجاد کنید که بتوانند در کافه شما تجربه متفاوتی داشته باشند. سرگرمی های ساده مانند صفحه پرتاب دارت و بازی جینگا یا بازی های تخته ای ساده مانند شطرنج میتوانند در جذب مشتریان موثر باشند مانند کافه برد تهران در خیابان امیر اتابک منطقه 7.

کلام آخر

موارد یاد شده در بالا همگی راه کار هایی برای استراتژی بازاریابی برای کافه ها و رستوران ها ی ورزشی هستند. از آنها استفاده کنید ولی انتظار نداشته باشید که از فردا صبح مشتری ها پست درب کافه شما صف ببندند. بلکه باید با انجام هر یک از موارد بالا به رفتار مشتریان خود دقت کنید و ببینید که آیا تغییرات اعمال شده توسط شما در رفتار و تعداد مشتریان تاثیر مثبت داشته است یا نه.

موفق باشید

تیم پارس لیست


محمد حسین سمر
محمد حسین سمر
نوشته شده در تاریخ : 5 خرداد 1396 • 12026
مهندس آی تی و وبلاگ نویس در امور مرتبط با راه اندازی رستوران و مدیریت کسب و کار های کوچک.







Iran Icon
parslist logo


همه حقوق برای ParsList log محفوظ است
  1393-1398