وبلاگ  /  مدیریت مغازه  /  5 نکته برای رستوران ها در فصل تعطیلات

5 نکته برای رستوران ها در فصل تعطیلات

نوشته شده توسط محمد حسین سمر ، 18 اردیبهشت 1396
وبلاگ / مدیریت مغازه
محمد حسین سمر • 18 اردیبهشت 1396 • 1755

5 نکته برای رستوران ها در فصل تعطیلات

مدیریت مغازه

دوباره به میانه بهار رسیدیم که فصل شروع گرما و تعطیلی های بسیار هست. با این که ماه مبارک رمضان نزدیکه ولی تابستان پر از روزهای شلوغ برای رستوران ها و کافه هاست. روزهایی پر از تولد های شبانه در رستوران ها و دورهمی های خانوادگی و نهار های کاری. اگر صاحب رستوران و یا کافه ای هستید که برای مهمانی های کاری یا خانوادگی ، رستوران شما رو رزرو میکنن و روزهای شلوغی در پیش رو دارین این مقاله را مطالعه کنین. با پیش رو داشتن ماه مبارک رمضان و پس از اون روزهای تعطیلی تابستان ، رستوران ها و کافه ها دارند خودشون رو برای روزهای پرکار خودشون آماده میکنن و این به معنای کارهای زیاد برای انجام و وقت کم برای انجام اونهاست. با در نظر گرفتن این موضوع در ادامه این مقاله شما رو با پنج نکته مهم برای افزایش سود ، کم کردن هزینه ها و همین طور یک دوره کاری پر انرژی و خوشحال کننده آشنا میکنیم. با پارس لیست همراه باشید.

1. همیشه تعداد کارکنان را کمی بیشتر در نظر بگیرید.

یکی از قوانین مهم و کلیدی در زمان های شلوغی رستوران ها و کافه ها : زمانی که از تعداد کارکنان مورد نیاز در رستوران خود مطمئن نیستید سعی کنید کمی بیشتر از نیاز خود نیرو در اختیار داشته باشید. داشتن نیروی بیشتر به معنای استرس کمتر و سرویس بهتر است. ماه رمضان که اندکی از بار کاری رستوران ها و کافه ها کاسته میشود زمان مناسبی برای بررسی و استخدام نیرو های جدید و حرفه ای برای آینده است.

2. منوی خود را با فصل پیش رو به روز رسانی کنید.

فصل تابستان و زمان های تعطیلی، مشتری ها به دنبال استقبال از منوهای جدید و خوردنی های جدید هستند. این زمانی است که حاضرند هر چیز جدیدی را امتحان کنند. کمی سلیقه به خرج بدید و نوشیدنی های جدید که در تابستان در دسترس قرار میگیرند یکی از بهترین انتخاب ها برای این هدف هستند.

3. از رزروهای گروهی استقبال کنید.

مهمانی های دسته جمعی که در رستوران ها اتفاق می افتند شامل تعداد زیادی از مشتریانی است که اگر از سرویس شما به عنوان مهان راضی باشند حتما تبدیل به مشتری وفادار میشوند. مهمانانی که در دور همی های جمعی به رستوران شما می آیند اکثراً اولین بار است که به این رستوران آمده اند و تجربه های خوب آنان باعث تبلیغاتی بی هزینه و تاثیر گذار برای شما خواهد بود.

4. دکور خود را با فصل جدید تطبیق دهید.

شاید باور نکنید ولی تغییر دکور و شبیه شدن رستوران یا کافه شما با مناسبت ایامی که در آن هستید یکی از مهترین روش های به دست آوردن مشتری های جدید و افزایش وفاداری مشتریان قدیمی است. هنگامی که مشتری رستوران شما را به رنگ دکور عید نوروز میبیند و یا هنگامی که با دکور گرم و مناسب شب یلدا شما را به خاطر می آورد احساسی خاص و منحصر به فرد به رستوران شما در او ایجاد میشود.

5. با کارکنان خود جشن یگیرید.

یکی از مهترین و تاثیر گذارترین عوامل در راندمان مناسب در زمان های تعطیلات که رستوران ها شلوغ هستن اهمیت به کارکنان خو شماست. قلب تپنده و نیروی محرکه کسب و کار شما ، کارکنان شما هستد. با درک متقابل از کارکنان خود و دادن امتیازاتی مانند مهمانی های خودمانی با کارکنانتان میتوانید روحیه آنان را بالا نگه دارید که مهمترین عامل در افزایش راندمان کسب و کار شماست.



موفق باشید

تیم پارس لیست


محمد حسین سمر
محمد حسین سمر
نوشته شده در تاریخ : 18 اردیبهشت 1396 • 1755
مهندس آی تی و وبلاگ نویس در امور مرتبط با راه اندازی رستوران و مدیریت کسب و کار های کوچک.







Iran Icon
parslist logo


همه حقوق برای ParsList log محفوظ است
  1393-1398